Study kit (Yläkoulun kotitalous (Opettajan opas))

Kotiin – Opettajan opas

Type of study kit
Teacher’s manual
Authors
Anne Malin, Marja Myllykangas, Anneli Rantamäki & Johanna Vähäkangas
Exercises kit’s authors
Anne Malin, Marja Myllykangas, Anneli Rantamäki & Johanna Vähäkangas
Publisher
e-Oppi Oy
Included in packages
  • The study kit contains 42 chapters and 0 exercises of which 0 are in the chapters and 0 in the task exercises.
  • Type of study kit
    Teacher’s manual
  • Authors
    Anne Malin, Marja Myllykangas, Anneli Rantamäki & Johanna Vähäkangas
  • Exercises kit’s authors
    Anne Malin, Marja Myllykangas, Anneli Rantamäki & Johanna Vähäkangas
  • Subject
    Home economics
  • Grade
    Grade 7, Grade 8, Grade 9
  • Kit's language
    Finnish
  • Publisher
    e-Oppi Oy
  • Included in packages

1. Johdanto

Lead
Chapter
1.1. Johdanto

2. Kotiin-kirja opettajan oppaassa

Lead
Chapter
2.1. Luku 1.1: Johdanto
2.2. Luku 1.2: Kotitaloudessa opin erilaisia taitoja
2.3. Luku 1.3: Arviointi edistää oppimistani
2.4. Luku 2.1: Tervetuloa meille
2.5. Luku 2.2: Kasvikset tutuksi
2.6. Luku 2.3: Taikinan taikaa
2.7. Luku 2.4: Virtaa välipalasta
2.8. Luku 2.5: Ympäristöystävällisiä valintoja
2.9. Luku 2.6: Taloustekoja suunnitelmallisesti
2.10. Luku 2.7: Pizzailta kavereiden kanssa
2.11. Luku 2.8: Nauti osaamisestasi (summatiivinen koe)

3. Kotitalous taito- ja taideaineena

Lead
Chapter
3.1. Mitkä ovat tavoitteena olevat taidot?
3.2. Mitkä ovat sisältötiedot ja sisältöalueet?
3.3. Mitkä ovat taidon tiedot?
3.4. Miten yhdistän taidot ja sisältöalueet?
3.5. Millainen on tavoitteiden, opetuksen ja arvioinnin yhteys?
3.6. Mitä tarkoittaa kestävä elämäntapa opetuksen punaisena lankana?

4. Opetuksen suunnittelu

Lead
Chapter
4.1. Opetuksen suunnittelu
4.2. Miten luon oppimista tukevan oppimisympäristön?
4.3. Eriyttämisen suunnittelu
4.4. Erilaiset oppijat

5. Kotitaloustaitojen arviointi

Lead
Chapter
5.1. Millaista on formatiivinen arviointi kotitaloustaitojen opetuksessa?
5.2. Formatiivisen arvioinnin menetelmiä
5.3. Millaista on summatiivinen arviointi kotitaloustaitojen opetuksessa?
5.4. Summatiivisen arvioinnin menetelmiä

6. Kotitalouden taitojen oppiminen ja opettaminen

Lead
Chapter
6.1. Opetusmenetelmät
6.2. Oppilaslähtöisiä menetelmiä
6.3. Opettajajohtoisia menetelmiä
6.4. Erilaisia ryhmätyömenetelmiä
6.5. Ongelmanratkaisuun liittyviä menetelmiä
6.6. Pelit ja kilpailut
6.7. Luovat menetelmät
6.8. Oppimiskokonaisuuksien yhteenvetoihin tai monialaisiin oppimiskokonaisuuksiin soveltuvia menetelmiä
6.9. Erilaisia oppimisen tekniikoita

7. Minä opettajana

Lead
Chapter
7.1. Minä opettajana
Free chapter!
7.2. Opettajan arvo-osaaminen
7.3. Kotitalousopettajan osaamisalueet
7.4. Arviointiosaaminen, arviointikulttuuri ja arviointilukutaito

8. Oppimisen tukeminen ja opiskeluhuolto

Lead
Chapter
8.1. Miten tuen oppilaiden oppimista ja koulunkäyntiä?
8.2. Mitä opiskeluhuolto tarkoittaa?

9. Lisäksi

Lead
Chapter
9.1. Lisätietoa ja esimerkkejä
Please wait