Oppimateriaali (Yläkoulun kotitalous (Opettajan opas))

Kotiin – Opettajan opas

Teoksen tyyppi
Opettajan kirja
Tekijät
Anne Malin, Marja Myllykangas, Anneli Rantamäki & Johanna Vähäkangas
Tehtäväkokoelman tekijät
Anne Malin, Marja Myllykangas, Anneli Rantamäki & Johanna Vähäkangas
Kustantamo
e-Oppi Oy
Kuuluu paketteihin
  • Oppimateriaali sisältää 42 lukua ja 0 tehtävää, joista 0 sijaitsee kirjan luvuissa ja 0 opettajan tehtäväkokoelmassa.
  • Teoksen tyyppi
    Opettajan kirja
  • Tekijät
    Anne Malin, Marja Myllykangas, Anneli Rantamäki & Johanna Vähäkangas
  • Tehtäväkokoelman tekijät
    Anne Malin, Marja Myllykangas, Anneli Rantamäki & Johanna Vähäkangas
  • Aine
    Kotitalous
  • Luokka
    7. luokka, 8. luokka, 9. luokka
  • Teoksen kieli
    Suomi
  • Kustantamo
    e-Oppi Oy
  • Kuuluu paketteihin

1. Johdanto

Kirjanmerkki
Luku
1.1. Johdanto

2. Kotiin-kirja opettajan oppaassa

Kirjanmerkki
Luku
2.1. Luku 1.1: Johdanto
2.2. Luku 1.2: Kotitaloudessa opin erilaisia taitoja
2.3. Luku 1.3: Arviointi edistää oppimistani
2.4. Luku 2.1: Tervetuloa meille
2.5. Luku 2.2: Kasvikset tutuksi
2.6. Luku 2.3: Taikinan taikaa
2.7. Luku 2.4: Virtaa välipalasta
2.8. Luku 2.5: Ympäristöystävällisiä valintoja
2.9. Luku 2.6: Taloustekoja suunnitelmallisesti
2.10. Luku 2.7: Pizzailta kavereiden kanssa
2.11. Luku 2.8: Nauti osaamisestasi (summatiivinen koe)

3. Kotitalous taito- ja taideaineena

Kirjanmerkki
Luku
3.1. Mitkä ovat tavoitteena olevat taidot?
3.2. Mitkä ovat sisältötiedot ja sisältöalueet?
3.3. Mitkä ovat taidon tiedot?
3.4. Miten yhdistän taidot ja sisältöalueet?
3.5. Millainen on tavoitteiden, opetuksen ja arvioinnin yhteys?
3.6. Mitä tarkoittaa kestävä elämäntapa opetuksen punaisena lankana?

4. Opetuksen suunnittelu

Kirjanmerkki
Luku
4.1. Opetuksen suunnittelu
4.2. Miten luon oppimista tukevan oppimisympäristön?
4.3. Eriyttämisen suunnittelu
4.4. Erilaiset oppijat

5. Kotitaloustaitojen arviointi

Kirjanmerkki
Luku
5.1. Millaista on formatiivinen arviointi kotitaloustaitojen opetuksessa?
5.2. Formatiivisen arvioinnin menetelmiä
5.3. Millaista on summatiivinen arviointi kotitaloustaitojen opetuksessa?
5.4. Summatiivisen arvioinnin menetelmiä

6. Kotitalouden taitojen oppiminen ja opettaminen

Kirjanmerkki
Luku
6.1. Opetusmenetelmät
6.2. Oppilaslähtöisiä menetelmiä
6.3. Opettajajohtoisia menetelmiä
6.4. Erilaisia ryhmätyömenetelmiä
6.5. Ongelmanratkaisuun liittyviä menetelmiä
6.6. Pelit ja kilpailut
6.7. Luovat menetelmät
6.8. Oppimiskokonaisuuksien yhteenvetoihin tai monialaisiin oppimiskokonaisuuksiin soveltuvia menetelmiä
6.9. Erilaisia oppimisen tekniikoita

7. Minä opettajana

Kirjanmerkki
Luku
7.1. Minä opettajana
Tutustu ilmaiseksi!
7.2. Opettajan arvo-osaaminen
7.3. Kotitalousopettajan osaamisalueet
7.4. Arviointiosaaminen, arviointikulttuuri ja arviointilukutaito

8. Oppimisen tukeminen ja opiskeluhuolto

Kirjanmerkki
Luku
8.1. Miten tuen oppilaiden oppimista ja koulunkäyntiä?
8.2. Mitä opiskeluhuolto tarkoittaa?

9. Lisäksi

Kirjanmerkki
Luku
9.1. Lisätietoa ja esimerkkejä
Odota