Chapter 4.2 (Yläkoulun kotitalous (Opettajan opas))

Formatiivisen arvioinnin menetelmiä

Access restricted

Access to study materials is restricted. You are not logged in to Opiq.

Only teachers can view the chapters of this kit. Pupils can be assigned exercises from its exercises kit.

In order to use this textbook contact the service provider.

If you have a valid license, log in to view the chapter.

Chapter topics:

  1. Formatiivisen arvioinnin menetelmiä
  2. Formatiivisen arvioinnin menetelmiä
  3. 1. Opettajan tekemä havainnointi ja opettajan palaute
  4. 2. Oppilaan tekemä havainnointi ja itsearviointi ja/tai vertaispalaute
  5. 3. Tavoitteeksi asetettujen taitojen oppimisen raportointi ryhmän itsearviointina ja esitys toisille / kirjallinen raportti opettajalle sekä opettajan palaute
  6. 4. Tavoitteeksi asetettujen taitojen itsearviointi ja opettajan palaute
  7. 5. Säännöllinen nopea itsearviointi opetuskerroille
  8. 6. Työskentelyn tai/ja käyttäytymisen kirjanpito, itsearviointi ja opettajan palaute
  9. 7. EXIT-passi itsearviointina
  10. 8. Kyselyt ja kyselyn tarkistaminen (pistarit) itsearviointina, vertaispalautteena ja opettajan palautteena
  11. 9. Liikennevalot opetuskerran aikana tai lopussa itsearviointina
  12. 10. Oppimispäiväkirja itsearviointina ja opettajan palaute
  13. 11. Mielle-, käsite- ja ajatuskartat itsearviointina ja opettajan palaute
  14. 12. Miksi-tehtäväkortit
  15. 13. Mini-whiteboards, Padlet-ohjelma tai muut
  16. 14. Tarralaput
  17. 15. Kerro kaverille tai naapurille
  18. 16. Karuselliaivoriihi
  19. 17. 3-2-1-menetelmä
  20. 18. Nopan heitosta vastaus
  21. 19. Kenen kortista löytyy? -menetelmä
  22. 20. Mielipiteiden esittäminen ja perusteleminen
  23. 21. 3M-tekniikka
  24. 22. Mysteeriboksi/mysteerisäkki
  25. 23. Aineistokoe
  26. 24. Näyttökoe (ns. käytännön työkoe)
  27. 25. Toimintarata
  28. 26. Oppilaan ja opettajan itsearviointikysymykset

In order to use this textbook contact the service provider.

If you have a valid license, log in to view the chapter.

Please wait